perjantai 14. joulukuuta 2012

Tallilla ja koko ajan tallilla.

Tällä viikolla en ole ollenkaan kerennyt kirjoittamaan,koska olen mennyt joka päivä heti koulun jälkeen Kaskimaalle tallille.Sitten olwn aina tullut pois kahdeksan tai yhdeksän aikoihin pois. Kun olen kotona meinaan vain nukahtaa sohvalle,enkä jaksa tehdä mitään muuta,kun nukkua.

Nyt olen ladannut puhelimeeni "blogger" sovelluksen ja käytän sitä juuri nytten. Huono asia tässä on,että tämä sovellus ei aina suostu julkaisemaan niitä niin minulla on tullut pari tekstiä viikon myöhässä,mutta tästä opin,että tarkistan,että ne ovat julkaistu.

Olen aloittanut ratsastamaan suomenhevostammaa Lakeuden tyttöä eli "Tyttöä"  ja se on vauhdikas tamma jolla ei ole aina hyvät jarrut. Tytöllä on huumorintajua vähän liikaakin. Mutta ratsastassa ratsastaja pitää olla rento,koska muuten Tyttö hermostuu. Ja se ei ole se tarkoitus.

Kaskimaan hoivakodin vieressä on uusi talli joka on rakennettu ja siellä on tuntitoimintaa kyllä.Tosi hyvä kenttäkin.

Tuossa lopussa tulee par kuvaa shoppailureisusta. Minusta ,kun olin pieni,kaverin kissastani Sylvesteristä ja jotain muuta.

Kirjoittelen....

-Johanna

lauantai 8. joulukuuta 2012

Vantaalla shoppailemassa

Tänään menin tätini kanssa shoppailemaan ensiksi Horzeen. Ostin harjapakin jonne saan kaikki linimentit ja harjat ja valjasrasvat,pari harjaa,kaviokoukku,nahkaremmit kannuksiin ja en oikeastaan muuta.

Sen jälkeen menimme Myyrmanniin. Ostin sieltä joululahjoja kavereilleni,itselleni korvakorut,vähän vaatteita,kyniä ja kalenterin 2013. Reiss umeni mielestäni oikein mukavasti.

Kameraa en saanut ottaa mukaan isän takia ei kertonut syytä.

-Johanna

perjantai 7. joulukuuta 2012

Keskiviikon hyvästit....

Keskiviikkona tulin heti koulun jälkeen tallille ratsastamaan Junnulla. Menin pellolla vähän ja suurimman osan ajasta kentällä.

Sen jälkeen odotin Junnun omistajan tulevan hakemaan Junnun Kaskimaalle uudelle tallille jollekin tytölle koeajalle. Sitten Fia tuli ja talutin Junnun traileriin ja hyvästelin Junnun...........:(..

Aion joku päivä julkaista tänne postauksen missä kerron Junnun ja minun muistoistamme. Rakastan sitä ponia niin paljon... Mutta ajattelin nyt pitää taukoa kirjoittamisesta ,että keksin taas syyn kirjoittaa tänne positiivistä tekstiä.

Kirjoittelen...

-Johanna

tiistai 4. joulukuuta 2012

Heppakaupoilla(:

Tänään kävin Turun lähistöllä sijaitsevassa heppakaupassa nimeltä Börjes Kotimäki. Se on semmoinen pieni hevoskauppa jossa löytyy kaikenlaista.

Sieltä ostin itselleni liivin,toppahanskat,heijastimia, suojaspraitä ugeihin,arnika geeliä mustelmiin,nahanhoitovoidetta + suan. Isä taas osti hanskat,heijastimia ja jotain työkaluja.

Minun mielestäni yämä hevoskauppa oli hyvä kauppa. Löytyi kaikki tarpeellinen.Joku kerta taas uudestaan :) 

Voin varmasti myöhemmin ottaa kuvia ostetuista tavaroista... kirjoittelen... :)

lauantai 1. joulukuuta 2012

Heippa! Pitkästä aikaa,koska en ole kerennyt kirjoittamaan enkä jaksanutkaan.Eli nyt otan itsestäni niskasta kiinni ja alan taas useammin kirjoittamaan!

Perjantai
Tänään Ratsastin Junnulla ja Kimillä.Kimillä menin kentällä ihan normaalisti 30cm lumen kanssa suunnilleen.Kimillä oli vauhtia päällä ja ei oikein halunnutkaan keskittyä muuhun, kun eteenpäin menemiseen.

Junnun kanssa menin ilman satulaa.Menin Idan ja Lippiksen kanssa lumiselle pellolle ratsastelemaan jossa oli noin 50cm  lunta eli poneille polviin tai ylöspäin.Sitten menimme ihan normaalisti ja molemmilta tuli pari pukkia,ja laukkakisoja tuli pari otettua.Kunnes Junnu kompastui Ja minä lensin Junnun eteen.Sitten Junnu käveli ylitseni ja juoksi talliin.
Uusi yritys menin takaisin selkään ja tein normaaleja asioita Junnun kanssa ja menin takaisin talliin.


Lauantai
Menin tallille ja muistin,että Kimi lähtee takaisin Helsinkiin jollekkin tallille(en muista minkä niminen).Sitten muistin,että Junnu on myynnissä ja,että joku tyttö piti tulla katsomaan Junnua ja ratsastamaan.Tietenkin minä jouduin näyttämään askellajit ja alkulämmittelemään Junnun.Mutta jouduin lähtemään sen jälkeen heti kotiin, niin en tiedä miten siinä sitten kävi.
Kuvia en ole saanut nytten,kun on ollut niin pimeää ja en ole saanut kuvaajaa.

Kirjoittelen huomenna......

-Johanna

perjantai 23. marraskuuta 2012

Kärryillä ollaan!

Anteeksi kun en ole kerennyt kirjoittamaan eikä oikeastaan ole huvittanutkaan,mutta nyt on taas into päällä!
Tänään menin heti koulun jälkeen ratsastamaan Junnulla.Hyppäsin rataa parilla esteellä ja Junnulla oli todella paljon vauhtia ja hyppyintoa riitti. Samalla Filippa meni Kimillä ja Ida meni Bestlalla.Tykkäsin itse,että meni todella hyvin ja olen ylpeä Junnusta.

Hyvä asia tänään oli,että Junnun rivi on parantunut,karva pitää vielä kasvaa niin sitten on hyvä.Huono juttu on ,että en ole saanut viikkoon kuvaajaa itselleni,niin ei ole mitään kuvamateriaalia laittaa tänne tänään.Huomenna saan kuvaajan itselleni toivoisin,toivottavasti Filippa voi kuvata.Tänään ei ollut muuta kirjoitettavaa tältä päivältä.

-Johanna

torstai 15. marraskuuta 2012

Pomppuilua :D

Tiistai:
Tiistaina ratsastin Junnun.Menimme naapurikentällä,koska siellä on joustava kumipohja ja minulla on lupa käyttää sitä aina joskus.Kerran,kun on mahdollisuus mennä sinne niin ajattelin hypätä siellä.Menin tiukkoja käännöksiä esteille,että jos alkaisin kisata Junnulla niin on hyvä harjoitella uusintoja varten aikaratsastusta.

Meni ihan hyvin jos ei lasketa että meinasin lentää pari kertaa, kun Junnu hyppäsi "vähäsen" kaukaata,mutta onneksi pysyin siellä aika hyvin.En hypännyt korkeita,koska harjoittelin rataa korkein 65cm.Junnu on kyllä paras ESTETYKKI ikinä!

Keskiviikko:
Keskiviikosta ei ole oikein paljon kirjoitettavaa,kun olin kampaajalla leikkaamassa otsatukan ja latvat hiuksista.Illalla olin Grann-Tallilla tunnilla ja menin puoliverisellä nimeltä Musti ja Musti oli todella kiva.Perus ratsastustunti ja saimme potkia palloja hevosien kanssa ja lopputunnista saimme mennä ilman satulaa.Mustilla on paljon helpompi mennä ilman satulaa,koska Musti on satulan kanssa niin leveä,mutta muuten tunti meni hyvin :D

Torstai:
Tänään ratsastin Junnun ja Kimin.Ensiksi menin Junnulla kentällä ilman satulaa ja ratsastin sitä pikkaisen läpi,kun vähään aikaan en ole oikein kunnolla keskittynyt perusjuttuihin vaan olen harjoitellut kaikenlaista muuta.Tänään sitten totesin, että Junnu on UNELMA ratsatsaa.Meni peräänannossa,kun otin tuntuman teki kaiken heti,kun pyysin jotain.Energiaa oli paljon ja päätin mennä vähän puomeja laukassa.Energia tuli tarpeeseen,että laukka askeleet menisivät kohdalleen ja ne menivät super hienosti.

Kimillä menin kanssa ilman satulaa ja menin ihan rennosti vain.Käyntiä ja ravia.Kun aloin pyytämään enemmän Kimi meni heti muotoon ja alkoi näyttämään sen hienoja liikkeitään niin,kun aina.Kyllä Kimi on ihana ratsastaa aina.Se yllättää aina vain enemmän ja enemmän.

Jussi & Minä :D(Grann-Tallin shetlanninponi)

Hemuli (Grann-Tallin shetlanninponi)

Tallikoira Ameli leikkii :D