sunnuntai 21. lokakuuta 2012

Perus Sunnuntai :)

Moikka!

Aamulla heräsin 11 aikoihin ja tuli kiire, koska minun piti olla juuri silloin tallilla, että kiva! Sitten olin 11.30 aikoihin tallilla ja aloin laittamaan porkkanat boxeihin ja kuivat leivät.Sitten aloin siivoamaan karsinoita ja otin pissat ja kakat muutamasta karsinasta pois.Kun olin siivoamisesta valmis niin aloin pistämään olkea karsinoihin.
       Sitten kaverini Filippa ja Ida tulivat tallille ja menimme irtojuoksuttamaan kentälle BerttaSillä oli pikkaisen energiaa!Se alkoi pukittelemaan ja laukkaamaan kuin kunnon arabitamma.Lopuksi veimme sen karsinaan ja menimme hakemaan Junnun, Dimman ja Lippiksen sisälle.

 Sen jälkeen aloimme harjaamaan hevoset,Filippa meni Dimmalla,minä Junnulla ja Ida Lippiksellä. Laitoimme varusteet päälle ja lähdimme maastoon.Menimme pikku hiekkamontuille harjoittamaan sitä, että hevoset pääsevät kunnolla treenaamaan jyrkkiä ylämäkiä alas ja ylös. Ja hepat olivat todella energisiä eikä meinanneet pysähtyä oikein kunnolla ja tekivät kunnon laukkaspurtteja!Sen jälkeen Lähdimme takaisin tallille ja menimme vähäksi aikaan kentälle loppuverkkaamaan, että hepat rauhoittuisivat hieman. Sitten kun olimme valmiita menimme talliin ottamaan varusteet pois, hoidimme hevoset ja laitoimme varusteet omille paikoilleen ja haimme loput hepat sisälle talliin.

Kun menimme satulahuoneeseen siellä odotti kuuma vesi, kaakaota varten ja rentouduimme vähäksi aikaan istumaan. Sitten vähän ajan päästä äiti tuli hakemaan minut kotiin.
 Isä sanoi, että jos säästän pikkaisen rahaa järjestelmäkameraan niin saisin semmoisen joululahjaksi.Se olisi niin upeaa olen toivonnut semmoista tosi kauan, mutta en ole koskaan semmoista saanut, harmi.Mutta nyt olisi mahdollisuus saada sellainen:) Pahoittelen, että ei tullut kuvia,kun me kaikki unohdimme kännyt tallille :(

Tässä vielä tietoa edellä mainituista hepoista jotka olivat uusia nimiä teille:

Dimma: Rodultaan Pohjoisrüotsalainen työhevonen ja on jo 24-vuotias ja aika rennolla käytöllä.Dimma on Filippan liikutushevonen.
Sukuposti:http://www.sukuposti.net/hevoset/dimma-swe/60244

Lippis: Oikealta nimeltään Lipurta ja rodultaan Lippis on 18-vuotias Islanninhevonen, vaikka siltä ei näytäkkään. Ida omistaa Lippiksen.
Sukuposti: Ei löytynyt.

Bertta:Oikealta nimeltään Benazir ja rodultaan Suomen puoliverinen ja on vasta 3-vuotias.
Sukuposti:http://www.sukuposti.net/hevoset/benazir/918076

- Johanna

2 kommenttia: